Korzystanie z ładowarek GreenWay

Co jest niezbędne aby korzystać z sieci GreenWay?

Aby skorzystać z usługi ładowania w sieci GreenWay, zarejestruj się. W trakcie rejestracji musisz podać dane karty płatniczej w systemie Visa lub MasterCard, z której będziemy pobierać płatności za usługi.

Jak rozpocząć ładowanie?

Aby rozpocząć ładowanie możesz użyć jednego z następujących sposobów:

  1. Zaloguj się do Portalu Kierowcy, wyszukaj właściwą lokalizację, wybierz właściwy przewód i po podłączeniu się do ładowarki uruchom ładowanie wybierając przycisk „Rozpocznij ładowanie” (opcja dostępna w przypadku rejestracji pełnej i jednorazowej).
  2. Użyj swojej karty RFID, aby rozpocząć ładowanie i postępuj według instrukcji zamieszczonej na ładowarce (opcja dostępna tylko w przypadku pełnej rejestracji).

W jaki sposób zakończyć ładowanie?

W celu zakończenia ładowania:

  1. Na Portalu Kierowcy, w oknie informującym o stanie ładowania, wybierz przycisk „Zakończ ładowanie”. Następnie odłącz przewód od samochodu (opcja dostępna w przypadku rejestracji pełnej i jednorazowej).
  2. Przyłóż kartę RFID do czytnika ładowarki i naciśnij przycisk „Zakończ ładowanie”. Po tej czynności możesz odłączyć przewód od samochodu ( opcja dostępna tylko w przypadku rejestracji pełnej).

W jaki sposób mogę zatrzymać ładowanie w sytuacjach awaryjnych?

W sytuacjach awaryjnych ładowanie zatrzymasz natychmiast za pomocą czerwonego przycisku awaryjnego, który znajduje się pod ekranem każdej ładowarki. Pamiętaj jednak – używaj go jedynie w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia! Nie służy on do zatrzymywania procesu ładowania.

Gdzie i jak mogę znaleźć informacje o ładowarkach GreenWay?

Aktualne informacje o funkcjonujących ładowarkach oraz o dostępności ładowarek i poszczególnych łączy znajdziesz na Portalu Kierowcy.

W jakich godzinach dostępne są ładowarki w sieci GreenWay?

Zdecydowana większość ładowarek dostępna jest 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Szczegółowy opis dostępności każdej ładowarki znajdziesz na mapie i na Portalu Kierowcy. Stacje, które nie są dostępne w danym czasie są oznaczone w Portalu Kierowcy kolorem żółtym.

Czy parking jest bezpłatny?

Prawie wszystkie nasze ładowarki zlokalizowane są na ogólnodostępnych, bezpłatnych parkingach. W przypadku, kiedy parking jest płatny informacje o tym znajdziesz w opisie stacji na Portalu Kierowcy.

Dane osobowe

Przechowywanie i wykorzystanie danych osobowych

Twoje dane osobowe, którymi dysponujemy, zostały nam przez Ciebie dobrowolnie przekazane w procesie rejestracji. Będziemy bezpiecznie przechowywać i wykorzystywać Twoje dane do celów realizacji usługi ładowania na naszych ładowarkach, w tym do samego procesu ładowania, obsługi Twoich zgłoszeń oraz procesu rozliczeniowego. Będziemy również wykorzystywać Twoje dane do wewnętrznych analiz, mających na celu lepsze dostosowanie naszej oferty dla Klientów, w tym dla potrzeb segmentacji Klientów. Gwarantujemy, że Twoje dane osobowe użyte dla tych analiz pozostaną tylko naszą wewnętrzną informacją i nie będą przekazywane poza naszą firmę. Twoje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w rozumieniu RODO, w tym również w formie profilowania. Jeżeli wyraziłeś zgodę na otrzymywanie newslettera lub innych materiałów promocyjnych, będziemy dodatkowo wykorzystywać Twoje dane (imię, nazwisko, adres e-mail) dla potrzeb marketingowych, związanych wyłącznie z naszą ofertą. Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres realizowania usługi oraz do przedawniania roszczeń z nią związanych lub do czasu cofnięcia Twojej zgody.

Przekazywanie danych osobowych

W naszej firmie wykorzystujemy bezpieczne systemy informatyczne, które są zarządzane przez podmioty z Grupy Voltia, do której należymy, a w szczególności przez GreenWay Infrastructure s.r.o. z siedzibą w Dohňany na Słowacji. Oznacza to, że do tych podmiotów mogą być przekazywane Twoje dane, ale nie będą one przetwarzane i wykorzystywane w zakresie wykraczającym poza udzielone nam zgody, a także nie będą dalej przekazywane podmiotom trzecim.

Wgląd do danych osobowych i zarządzanie nimi

Twoje dane osobowe są dostępne w Portalu Klienta pod adresem //client.greenwaypolska.pl/. Możesz w tym miejscu mieć wgląd do tych danych oraz dokonywać korekt. W każdym momencie możesz też zwrócić się do nas o wgląd, zmianę, usunięcie danych, ograniczenie ich przetwarzania, możesz też wnieść sprzeciw odnośnie sposobu przetwarzania przez nas danych, pisząc na adres e-mail [email protected] lub korzystając z formularza zgłoszeniowego na stronie www.greenwaypolska.pl. Pamiętaj, że posiadasz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego jeżeli uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza powszechnie obowiązujące przepisy

Rejestracja w sieci GreenWay

Czy mogę skorzystać z ładowarki jednorazowo (bez rejestracji)?

Aby skorzystać z ładowarki jednorazowo, musisz przejść procedurę jednorazowej, uproszczonej rejestracji umożliwiającej pobranie płatności za usługę. W formularzu rejestracji wybierz opcję jednorazowej rejestracji. Następnie otrzymasz jednorazowy dostęp do Portalu Kierowcy i możesz rozpocząć ładowanie. Płatność zostanie pobrana automatycznie z karty płatniczej lub kredytowej podanej podczas rejestracji jednorazowej.

Mieszkam na stałe za granicą. Czy mogę się zarejestrować?

Z sieci GreenWay może korzystać każdy, kto przejdzie proces rejestracji, nie ma żadnych ograniczeń co do adresu zamieszkania czy obywatelstwa. Karty RFID wysyłamy również za granicę.

Czy mogę zarejestrować się na firmę?

W przypadku rejestracji na firmę na formularzu rejestracyjnym wybierz opcję „Firma lub osoba prowadząca działalność gospodarczą”. Jeśli firma posiada co najmniej pięć samochodów elektrycznych, przed rejestracją prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta (tel. +48 58 325 10 17) lub mail ([email protected]).

Czy mogę się zarejestrować bez podania numeru rejestracyjnego samochodu?

Tak. Dane pojazdu nie są obowiązkowe. Dane możesz w każdej chwili zaktualizować lub zmienić na Portalu Klienta.

Podanie danych dotyczących samochodu jakim jeździsz, pozwoli nam jednak świadczyć lepsze usługi.

Posiadam kilka samochodów elektrycznych. W jaki sposób mogę się zarejestrować, żeby uzyskać kilka kart?

Jeśli potrzebujesz kilku kart do różnych samochodów, w zakładce “Kierowca i dane pojazdu” wybierz opcję “Dodaj kierowcę”. Jeśli posiadasz co najmniej pięć samochodów elektrycznych, przed rejestracją prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta (tel. +48 58 325 10 17) lub mail ([email protected]).

W jaki sposób mogę zmienić lub poprawić swoje dane podane podczas rejestracji?

Dane podane w trakcie rejestracji możesz w każdej chwili zaktualizować lub zmienić na Portalu Klienta.

W jaki sposób mogę się zarejestrować?

Aby zarejestrować się w naszej sieci wypełnij formularz rejestracyjny. Podczas rejestracji, poza podaniem swoich danych osobowych oraz danych pojazdu, w celu weryfikacji podasz dane swojej karty płatniczej lub kredytowej w systemie Visa lub MasterCard, które umożliwią pobieranie opłat.

Mojego modelu samochodu nie ma na liści w formularzu rejestracyjnym, w jaki sposób mogę dokonać rejestracji?

Jeśli Twego modelu nie ma na liście w formularzy, wybierz opcję “Inny” i uzupełnij pola stosownie do Twego samochodu.

Korzystanie z karty RFID

Do czego służy karta RFID i ile kosztuje jej wydanie?

Karta RFID służy jedynie do uruchamiania i zakończenia ładowania. Nie jest kartą płatniczą. Wydanie i wysyłka pierwszej karty RFID są bezpłatne. Za wydanie kolejnej karty lub duplikatu w przypadku utraty lub zniszczenia pobieramy 25,00 zł.

W jaki sposób wysyłane są karty RFID i kiedy ją otrzymam?

Karty RFID wysyłamy są za pośrednictwem Poczty Polskiej listem priorytetowym w terminie do 3 dni roboczych od zarejestrowania się. Pamiętaj, dostarczenie przesyłki może zająć kilka dni, dłużej, jeśli mieszkasz za granicą. Doręczenie karty za granicę może potrwać nawet do dwóch tygodni od rejestracji.

Co zrobić, jeśli bardzo długo nie otrzymuję karty po rejestracji?

W takiej sytuacji możemy ponownie wysłać kartę. Skontaktuj się wówczas z Biurem Obsługi Klienta (tel. +48 58 325 10 17) lub mail ([email protected]).

Co mogę zrobić, jeśli zgubiłem/zniszczyłem swoją kartę GreenWay?

Pamiętaj, aby dbać o swoją kartę, gdyż wydanie duplikatu kosztuje 25 zł. Jeśli jednak straciłeś kartę, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta (tel. +48 58 325 10 17) lub mail ([email protected]). Jeśli straciłeś kartę, możesz uruchamiać  kończyć ładowanie za pomocą Portalu Kierowcy.

Czy mogę uruchomić ładowanie bez karty?

Ładowanie można uruchomić także przy pomocy Portalu Kierowcy. W tym celu zaloguj się do Portalu Kierowcy, wyszukaj właściwą lokalizację, wybierz właściwy przewód i po podłączeniu się do ładowarki uruchom ładowanie wybierając przycisk „Rozpocznij ładowanie”.

Co robić, jeśli ładowarka nie identyfikuje mojej karty?

Skorzystaj z Portalu Kierowcy, aby rozpocząć ładowanie. W razie jakichkolwiek nieprawidłowości zawsze można skontaktować się telefonicznie z naszą całodobową pomocą techniczną pod numerem +48 58 325 10 77.

Korzystanie z Portalu Kierowcy i Portalu Klienta

Jak zmienić plan cenowy?

Możesz zrobić to w Portalu Klienta. Zobacz, jakie to proste.

Co zrobić, jeśli nie pamiętam hasła do Portalu Kierowy i Klienta?

Po wejściu do Portalu Kierowcy lub do Portalu Klienta wybierz opcję „Zapomniałem hasła”. Po wpisaniu adresu mailowego otrzymasz w ciągu kilku minut wiadomość, która pozwoli Ci nadać nowe hasło.

Co mogę zrobić przy użyciu Portalu Kierowcy?

Na Portalu Kierowcy:

  • Sprawdzisz dostępne ładowarki i przewody
  • Znajdziesz właściwy i dostępny przewód dla Twojego samochodu
  • Uruchomisz i zatrzymasz ładowanie samochodu
  • Sprawdzisz stan naładowania samochodu
  • Sprawdzisz swoje wcześniejsze sesje ładowania

Co oznaczają kolory na mapie w Portalu Kierowcy?

Kolor zielony oznacza wolny, dostępny przewód lub ładowarkę. Niebieski, że przewód lub cała stacja jest zajęta. Na czerwono oznaczone są stacje uszkodzone, na szaro te, z którymi brak komunikacji. Żółty oznacza, że obiekt, na terenie którego znajduje się ładowarka, jest zamknięty.

Co mogę zrobić przy pomocy Portalu Klienta?

Na Portalu Klienta:

  • Sprawdzisz i uaktualnisz swoje dane, dane swojego samochodu oraz karty płatniczej
  • Sprawdzisz wszystkie rozliczone sesje ładowania
  • Sprawdzisz i pobierzesz wystawione faktury za usługi ładowania

Jak zalogować się do Portalu Kierowcy i Portalu Klienta?

Wybierz odpowiedni portal w górnym menu strony internetowej. Jako loginu użyj adresu mailowego oraz hasła, które sam ustaliłeś podczas rejestracji. Dane dostępowe są takie same w przypadku Portalu Kierowcy i Portalu Klienta.

Ceny i rozliczenia za usługi

Jak zmienić plan cenowy?

Możesz zrobić to w Portalu Klienta. Zobacz, jakie to proste.

Czy mogę przechodzić między poszczególnymi planami, jeśli np. planuję dłuższą podróż? Kiedy mogę zmienić plan? Jakie będą konsekwencje?

Zmiana z planu abonamentowego Energia Standard na Energia Plus lub Energia Max jest możliwa w każdej chwili. Nowy plan obowiązuje od następnego dnia. Warunkiem zmiany planu jest dokonanie z góry opłaty abonamentowej za okres od następnego dnia w danym miesiącu do końca danego miesiąca. Opłata jest naliczana proporcjonalnie do ilości dni obowiązywania planu abonamentowego w danym miesiącu. W przypadku korzystania z planu Energia Plus lub Energia Max zmiana abonamentu jest możliwa od pierwszego dnia następnego miesiąca, przy czym warunkiem jest korzystanie z planu Energia Plus lub Energia Max przynajmniej jeden pełny miesiąc. Takie rozwiązanie jest więc bardzo korzystne np. w okresie wakacyjnym, kiedy częściej podróżujemy. Kiedy korzystamy z planu Energia Standard, możemy zmienić plan na Energia Plus lub Energia Max na dzień przed planowanym wyjazdem i cieszyć się obniżonymi opłatami za 1 kWh do końca kolejnego miesiąca.

Czy dane mojej karty płatniczej są bezpieczne?

Dane są przechowywane przez naszego partnera rozliczeniowego, firmę tPay, która stosuje najwyższej klasy zabezpieczenia ograniczające jakiekolwiek ryzyko związane z użyciem danych karty. GreenWay nie ma dostępu do danych karty.

Czy dostanę fakturę za usługi?

Tak. Faktura jest wystawiana w formie elektronicznej i wysyłana na adres mailowy raz w miesiącu. Faktura uwzględnia rozliczenie wszystkich sesji ładowania za dany miesiąc. W przyszłości faktura będzie wystawiana po każdej sesji ładowania. Zarejestrowani klienci mają dostęp do Portalu Klienta, gdzie znajdują się wszystkie faktury oraz szczegóły poszczególnych sesji ładowania.

Czy będzie mi się opłacać przejść na plan abonamentowy?

Jest to uzależnione od ilości energii pobieranej miesięcznie. Dla tych, którzy korzystają z naszej sieci sporadycznie optymalnym rozwiązaniem jest plan Energia Standard. Dla klientów ładujących od 50 do 200 kWh miesięcznie optymalnym planem jest Energia Plus – w tym planie średnia cena może spaść do 1,79 zł/kWh. Ci, którzy korzystają częściej powinni przejść na plan Energia Max, który zapewnia najniższe opłaty przy dużej ilości pobieranej energii miesięcznie – przy 400 kWh pobieranej energii miesięcznie średnia opłata to tylko 1,54 zł/kWh. Dodatkową korzyścią jest dłuższy czas bezpłatnego postoju przy ładowarce oraz niższe lub brak opłat za usługo dodatkowe (np. za uruchomienie sesji ładowania zdalnie przez operatora).

Co zyskuję, jeżeli zmienię plan na abonamentowy?

Zmiana planu oznaczać może obniżenie opłat za usługi. Wszystko zależy jednak od ilości energii pobieranej miesięcznie. Dla tych, którzy korzystają z naszej sieci sporadycznie optymalnym rozwiązaniem jest plan Energia Standard. Dla klientów ładujących od 50 do 200 kWh miesięcznie optymalnym planem jest Energia Plus – w tym planie średnia cena może spaść do 1,79 zł/kWh. Ci, którzy korzystają częściej powinni przejść na plan Energia Max, który zapewnia najniższe opłaty przy dużej ilości pobieranej energii miesięcznie – przy 400 kWh pobieranej energii miesięcznie średnia opłata to tylko 1,54 zł/kWh. Dodatkową korzyścią jest dłuższy czas bezpłatnego postoju przy ładowarce oraz niższe lub brak opłat za usługo dodatkowe (np. za uruchomienie sesji ładowania zdalnie przez operatora).

Od kiedy będzie obowiązywał nowy plan abonamentowy, kiedy zdecyduję się na jego zmianę?

W przypadku korzystania z planu Energia Standard zmiana abonamentu na Energia Plus lub Energia Max będzie obowiązywała od następnego dnia. W przypadku przejścia z planu Energia Plus lub Energia Max na inny plan, będzie on obowiązywał od pierwszego dnia miesiąca. Warunkiem jest jednak korzystanie z planu abonamentowego Energia Plus lub Energia Max przynajmniej jeden pełny miesiąc. Oznacza to, że jeżeli zmienimy plan abonamentowy na Energia Plus lub Energia Max w trakcie bieżącego miesiąca, to kolejna zmiana będzie obowiązywała od 1 dnia kolejnego miesiąca następującego po bieżącym. Przykład: 2 stycznia zmieniamy plan na Energia Max. Plan Energia Max zaczyna obowiązywać od 3 stycznia. 30 stycznia zlecamy zmianę planu na Energia Plus. Plan Energia Plus zaczyna obowiązywać od 1 marca.

Jakie opłaty będą się wiązały ze zmianą planu abonamentowego?

Za zmianą planu abonamentowego nie jest pobierana żadna opłata. Należy jednak pamiętać, że opłaty abonamentowe w planach Energia Plus i Energia Max naliczane są z góry. Tak więc warunkiem zmiany planu z Energia Standard na Energia Plus lub Energia Max jest uregulowanie opłaty abonamentowej za bieżący miesiąc. Opłata będzie naliczona proporcjonalnie do ilości dni w danym miesiącu, w którym będzie obowiązywał abonament. Opłata będzie pobrana z karty płatniczej zarejestrowanej na koncie Klienta.

W jaki sposób następuje wyliczenie wartości usługi?

Ostateczna cena usługi ładowania jest sumą opłaty za energię wykorzystaną podczas ładowania oraz ewentualną opłatą za czas ładowania po przekroczeniu określonego limitu czasowego. W przypadku ładowania prądem stałym (DC) limit ten wynosi 45 minut, a przy ładowaniu prądem zmiennym (AC) – 180 minut.

W jaki sposób płaci się za ładowanie?

Za ładowanie można zapłacić jedynie za pomocą karty płatniczej lub kredytowej, której dane wprowadza się podczas rejestracji. Płatność jest automatycznie pobierana z karty po wystawieniu faktury. Obecnie faktura wystawiana jest raz w miesiącu, łącznie za wszystkie sesje dokonane w danym miesiącu kalendarzowym. W przyszłości rozliczenie odbywać się będzie po każdej sesji ładowania.

Jaka jest cena ładowania na stacjach GreenWay?

Dla zarejestrowanych klientów ładowanie prądem stałym (DC) stawka za 1 kWh energii podczas ładowania w programie Energia Standard wynosi 2,19 PLN plus 0,40 PLN za minutę ładowania po przekroczeniu 45 minut. W przypadku ładowania prądem zmiennym opłata w tym planie wynosi 1,39 PLN za 1 kWh plus 0,40 PLN za minutę ładowania po przekroczeniu 180 minut. Opłaty te można obniżyć zmieniając plan na abonamentowy na Energia Plus lub Energia Max. Zobacz cennik.

Dlaczego wprowadzono plany cenowe?

Celem wprowadzenie planów taryfowych jest stworzenie możliwości do obniżenia kosztów ładowania w sieci GreenWay dla klientów, którzy często korzystają z naszych usług. Dzięki temu istnieje możliwość obniżenia opłat nawet poniżej ceny oferowanej do tej pory.

Usługi roamingowe

Co to jest roaming i jak działa?

Roaming umożliwia korzystanie z ładowarek sieci partnerskich za granicą bez konieczności rejestracji w sieciach funkcjonujących na terenie innych krajów. Jeśli jesteś zarejestrowanym klientem, dzięki roamingowi i naszej karcie RFID, możesz swobodnie podróżować po całej Europie. Zobacz, gdzie możesz korzystać z roamingu.

Jakie są ceny w roamingu i jak są rozliczane?

Ceny w roamingu dla wszystkich klientów są następujące:

  • ładowanie DC 50 kW – PLN 2,70 / min
  • ładowanie DC 22 kW – PLN 1,1 / min
  • ładowanie AC 43 kW – PLN 2,70 / min
  • ładowanie AC 11-22 kW – PLN 1,10 / min
  • ładowanie AC <11 kW AC – PLN 0,30 / min

Opłaty za korzystanie z usług roamingowych naszych partnerów zostaną uwzględnione na fakturze miesięcznej. Płatność będzie pobrana z karty podanej w podczas rejestracji.

Pytania techniczne

Jakie standardy ładowania znajdują się na stacjach GreenWay?

Wszystkie nasze ładowarki wyposażone są w dwa przewody do ładowania prądem stałym (DC): CHAdeMO, CCS (Combo) i jeden do ładowania prądem zmiennym (AC) Typ 2. Stacje partnerskie GreenWay pozwalają zazwyczaj doładować się prądem zmiennym (AC) przez Typ 2. Aby z nich korzystać, zwykle trzeba posiadać własny kabel.

Jaka jest moc ładowania na stacjach GreenWay?

Na większości naszych stacji maksymalna moc ładowania wynosi po CHAdeMO i CCS (Combo) do 50 kW prądem stałym DC a po Typ 2 – do 42 kW prądem zmiennym AC. Stacje partnerskie GreenWay zazwyczaj umożliwiają ładowanie prądem zmiennym AC do 22 kW.

Od czego zależy maksymalna moc ładowania na stacjach GreenWay?

Maksymalna moc ładowania zależy od wielu czynników. Są to: ograniczenia wynikające z możliwości technicznych samochodu, stan naładowania baterii (im wyższy, tym niższa moc ładowania), temperatura otoczenia (w przypadku ujemnych temperatur moc ładowania jest niższa), ładowanie kilku samochodów jednocześnie na jednej ładowarce.

Co zrobić jeśli moja wtyczka nie pasuje do żadnego przewodu w ładowarkach GreenWay? Czy istnieje możliwość zakupienia jakiejś przejściówki?

Jeśli wtyczka nie pasuje do żadnego z przewodów, możesz zastosować specjalny adapter lub przejściówkę. Najczęściej stosowana jest przejściówka z Typ 1 na Typ 2. Możesz kupić je na wolnym rynku lub zapytać o nie producenta swego samochodu.

Czy możliwe jest jednoczesne ładowanie kilku samochodów?

Na wszystkich naszych stacjach można ładować kilka samochodów jednocześnie. Ich liczba uzależniona jest jednak od producenta danej ładowarki. W przypadku ładowarek Efacec jednocześnie może ładować się tylko jeden samochód po DC (CHAdeMO lub CCS) i jeden po AC. W przypadku ładowarek Delta jednocześnie mogą ładować się trzy samochody (2xDC oraz 1xAC).

Jak długo trwa ładowanie samochodu na ładowarkach GreenWay?

Zazwyczaj doładowanie do 80 % pojemności baterii samochodu takiego jak Nissan Leaf prądem stałym DC z mocą do 50 kW zajmuje do 30 minut. Długość ładowania zależy od wielu czynników i trudno jest określić jednoznacznie czas potrzebny na jego ukończenie. Do czynników tych zaliczamy przede wszystkim wybrany rodzaj ładowania (prądem stałym DC lub zmiennym AC), pojemność baterii, stan jej naładowania, temperaturę otoczenia i czy jednocześnie ładuje się jeszcze jakiś inny samochód.

Dlaczego podczas ładowania mojego samochodu spada moc ładowania?

Moc ładowania spada w miarę zwiększania się stopnia naładowania baterii. W momencie przekroczenia stanu naładowania powyżej 80 %, spadek tempa i mocy ładowania jest bardzo gwałtowny. Moc ładowania zmniejszy się też, kiedy w trakcie procesu ładowania do ładowarki podłączy się kolejny samochód.

Czy mogę kontrolować stan naładowania mojego samochodu?

Tak, na ekranie ładowarki wyświetlają się informacje o czasie ładowania i przekazanej energii. Zdalnie możesz śledzić postępy ładowania z poziomu Portalu Kierowcy po rozpoczęciu ładowania za pomocą tego narzędzia.

Czy ładowarka sama się odłączy, kiedy samochód będzie naładowany?

Nie, ładowarka nie odłączy się sama. Ładowanie musisz zakończyć przy pomocy karty RFID lub za pomocą Portalu Kierowcy. Dopiero wówczas możesz bezpieczne odłączyć przewód od gniazda samochodu. Nie ma przy tym ryzyka zbyt późnego odłączenia samochodu od ładowarki – bateria nie zostanie przeładowana, gdyż czuwa nad tym system zarządzania baterią. Jeśli jednak pozostawisz samochód podłączony długo do ładowarki, narażasz się na dodatkową opłatę za minuty, naliczaną po 45 minutach dla ładowania DC i 180 minutach dla ładowania AC.

Czy mogę ładować swój samochód podczas deszczu/śniegu i w czasie burzy?

Tak, ładowanie jest możliwe nawet przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych, gdyż nasze ładowarki są wyposażone w system ochrony przed czynnikami zewnętrznymi.

Czy temperatura otoczenia ma wpływ na szybkość i moc ładowania?

Tak, ujemne temperatury powodują obniżenie mocy ładowania.

Obsługa Klienta

W jakich godzinach pracuje Biuro Obsługi Klienta i jak mogę się z nim skontaktować?

Infolinia techniczna czynna jest całodobowo, 7 dni w tygodniu. Biuro Obsługi Klientów jest do dyspozycji w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 17:00. Możesz zadzwonić ( +48 58 325 10 17), napisać maila na [email protected] lub wypełnić  formularz kontaktowy.

Co zrobić, kiedy nie działa lub nie mogę uruchomić ładowarki?

Wszystkie uszkodzenia, awarie lub problemy występujące w trakcie ładowania możesz zgłaszać telefonicznie ( +48 58 325 10 77), mailowo ([email protected]) lub wypełniając formularz kontaktowy.

Co zrobić, jeśli miejsce parkingowe przy ładowarce jest zajęte?

W takich sytuacjach można zadzwonić na policję lub do straży miejskiej. Nasze miejsca parkingowe oznaczone są znakiem D-18a ze wskazaniem o przeznaczeniu miejsc dla samochodów elektrycznych w trakcie ładowania. Zgodnie z obowiązującymi przepisami jest to wystarczające oznakowanie, aby odpowiednie służby zareagowały, a nawet wystawiły mandat.