Jedi w akcji, czyli jak serwis GreenWay dba o sieć

08.12.2022

Nasza sieć to już ponad 650 stacji i kilka razy tyle punktów ładowania, a przecież te liczby to jeszcze nie jest nasze ostatnie słowo. Kilkaset urządzeń rozsianych po Polsce to skala, w której dbanie o ich stan techniczny stanowi wyzwanie. Do tego dochodzą jeszcze ładowarki naszych klientów biznesowych – firm, których infrastrukturą ładowania opiekujemy się na co dzień. Kto więc i w jaki sposób dba o to, żeby nasze stacje jak najrzadziej Was zawodziły? 

Pewnie nie wszyscy o tym wiedzą, ale mamy w GreenWay Dział Serwisu i Instalacji. To wciąż rosnący, liczący sobie obecnie 25 osób zespół, w którego szeregach działają między innymi tzw. Jedi – wyspecjalizowani technicy serwisowi zajmujący się diagnozą i usuwaniem usterek ładowarek, często w ścisłej współpracy z ich producentami.

Obok Jedi, w naszym serwisie bardzo ważną rolę odgrywają instalatorzy, realizujący głównie zadania związane z montażem i uruchamianiem nowych stacji ładowania.

Praca Serwisu GreenWay zarządzana jest z centrali mieszczącej się w Gdyni. Pracownicy Działu są jednak rozlokowani w sześciu miastach na terenie Polski i z tych baz ruszają  w teren specjalnie oznakowanymi samochodami (niemal połowę floty serwisowej stanowią obecnie samochody elektryczne, wkrótce będą to same EV).

Ale czym właściwie zajmują się nasi serwisanci?

Do zadań Serwis GreenWay należy przede wszystkim dbanie o sieć GreenWay oraz Instalacje nowych stacji ładowania lub wymienianie ich na nowe, szybsze ładowarki.

Serwisanci na bieżąco rozwiązują problemy z ładowarkami, wykonują przeglądy okresowe, konfigurują ładowarki i realizują akcje serwisowe i obsługowe. To wszystko dotyczy nie tylko naszej publicznej sieci, ale także infrastruktury prywatnej, czyli używanej przez naszych klientów biznesowych.

Akcja serwisowa – od zgłoszenia do naprawy

Jak wygląda typowa akcja serwisowa GreenWay? Najczęstszym i najbardziej typowym przykładem interwencji jest naprawa ładowarki, która znajduje się w naszej sieci publicznej. Cały proces z reguły (nie zawsze, bo ładowarki potrafią samodzielnie komunikować część nieprawidłowości w swoim działaniu) rozpoczyna się od Was, czyli od zgłoszenia problemu przez Klienta. Gdy następuje takie zgłoszenie, pierwsze, co robimy to próba zdalnego połączenia z ładowarką i przeprowadzenie diagnostyki na odległość. Dość często zdarza się, że problem da się rozwiązać zdalnie. Ale gdy ta metoda zawodzi, do akcji wkraczają serwisanci. Zlecenie przekazywane jest do ekipy przypisanej do regionu, w którym stacja uległa awarii. Następnie serwisanci wyruszają na miejsce zgłoszenia w celu diagnostyki i naprawy.

Pełne ręce roboty

To fakt, pracy jest sporo. W roku 2022 na potrzeby utrzymania sieci w ruchu wykonaliśmy już:

  • Ponad 650 akcji serwisowych

  • Ponad 200 planowanych przeglądów rocznych ładowarek

  • Ponad 100 instalacji ładowarek DC

  • Ponad 230 instalacji ładowarek AC

  • 30 demontaży na potrzeby wymiany ładowarek na szybsze i mocniejsze modele.


Skala wielkości sieci robi swoje. Z jednej strony oznacza ona dla Was coraz większą dostępność usług ładowania, ale z drugiej – wymaga od nas dbałości o dobry stan techniczny setek urządzeń, by zapewnić wysoki poziom naszych usług. Dział serwisowy będzie rósł tak długo, jak rosła będzie nasza sieć, coraz częściej więc będziecie mieli okazję zobaczyć w terenie auto oznakowane „Serwis GreenWay”.

Wejdź do świata elektromobilności z GreenWay!

Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi akcjami promocyjnymi, dostępnymi kuponami rabatowymi, ofertami specjalnymi i najnowszymi informacjami? Możesz je otrzymywać mailowo lub SMS-em. Nie musisz martwić się o przekazane dane osobowe, ponieważ w GreenWay nigdy nie udostępniamy ich innym firmom w celach marketingowych.

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje
x