Mamy nadzieję, że zauważyliście już, że udostępniliśmy nową wersję aplikacji mobilnej GreenWay. Naszym celem jest dostarczenie Wam narzędzia, które będzie nowoczesne, szybkie, stabilne, a przede wszystkim przydatne, dlatego powstało ono z uwzględnieniem zgłaszanych przez Was uwag i postulatów. Aplikacja jest dla Was, ale jej premiera jest bardzo ważnym wydarzeniem dla całego GreenWay, ponieważ wykonaliśmy ją według własnej koncepcji, i jesteśmy z tego bardzo dumni.
Pierwsza aplikacja GreenWay była narzędziem o bardzo podstawowych funkcjonalnościach. Użytkownicy wskazywali też na jej wady: niezbyt przyjazne menu, różnego typu błędy i długi czas ich usuwania. Dla nas z kolei, „stara“ aplikacja była narzędziem o bardzo ograniczonych możliwościach. Uniwersalna platforma informatyczna, na której powstała, uniemożliwiała nam wprowadzanie zmian zgodnych z aktualnymi potrzebami nie tylko w zakresie układu menu i jego wyglądu ale także nowych funkcjonalności, o których wiedzieliśmy, że ich potrzebujecie.
Oczywiście, taki stan rzeczy miał swoje przyczyny – aplikacja powstała 6 lat temu w czasie, gdy GreenWay był jeszcze startupem stawiającym pierwsze kroki na dopiero kształtującym się rynku elektromobilności.
Ale to już historia.
Przez ostatnie trzy lata w GreenWay formował się zespół IT, który liczy sobie obecnie 20 specjalistów. Jego celem jest skuteczna kontrola nad pełnym zakresem działalności naszej firmy w głównych punktach styku z naszymi Klientami:
Aplikacji mobilnej, czyli głównego interfejsu dla kierowców;
Portalu Klienta, gdzie zarówno użytkownicy indywidualni, jak i menedżerowie flot mogą korzystać z różnych zaawansowanych funkcjonalności;
Strefie Zarządców Obiektów, gdzie właściciele ładowarek - nasi partnerzy - mogą zarządzać swoimi urządzeniami funkcjonującymi w naszej sieci.
Opracowując nową koncepcję aplikacji mobilnej, nasz zespół IT kierował się tym, żeby nowe rozwiązanie było rozwojowe, czyli w łatwy sposób umożliwiało w przyszłości dodawanie kolejnych funkcjonalności.
Drugim istotnym założeniem było to, żeby aplikacja nie tylko była ładna i przyjazna w użytkowaniu, ale także dawała nam więcej możliwości w zakresie personalizacji, czyli wprowadzania zmian w jej wyglądzie w zależności od potrzeb, czy grupy klientów.
Nasz zespół we współpracy z zewnętrznymi ekspertami, którzy włączyli się w prace nad nowym interfejsem aplikacji, pracował przez 8 miesięcy. Nowa aplikacja pojawiła się w sklepach z aplikacjami pod koniec lipca.
Czym różni się nasza nowa aplikacja od swojej poprzedniczki?
Ma nowy, uproszczony system kolorów przedstawiających stan wybranej ładowarki, zgodnie z którym:
Kolor zielony oznacza ładowarkę dostępną;
Kolor szary: zajętą, offline lub niedostępną z powodu ograniczeń godzinnych;
Czerwony: ładowarkę niedostępną.
Zmianie uległ ekran początkowy aplikacji – teraz po jej uruchomieniu widzimy od razu mapę a nie początkowe menu;
Bezpośrednio w aplikacji uruchomiliśmy live chat z naszym Centrum Obsługi Klienta;
Ułatwiliśmy dostęp do szczegółów lokalizacji i nawigacji do wybranej stacji;
Zwiększyliśmy czytelność mapy dzięki grupowaniu pinów stacji po oddaleniu mapy.
Ale wygląd aplikacji i łatwość jej użytkowania to nie wszystko. Najważniejsze jest oczywiście to, czego nie widać. Nasza aplikacja to zupełnie nowe, zbudowane od zera rozwiązanie oparte o zaprojektowaną przez nas infrastrukturę i wybrane przez nas technologie.
Z jednej strony daje nam to dużą swobodę i elastyczność, z drugiej – oznacza większą odpowiedzialność za to, żeby zapewnić Wam jak najwyższy standard w zakresie jej bezawaryjności, szybkości radzenia sobie z ewentualnymi awariami, czy bezpieczeństwa.
Zachęcamy do aktualizacji „starej“ aplikacji GreenWay do najnowszej wersji. Będzie ona jeszcze udoskonalana, w przyszłości pojawiać się w niej będą nowe funkcjonalności, ale już teraz wiemy – także dzięki informacjom od Was – że jesteśmy na dobrej drodze, by stworzyć narzędzie, z którego będziecie zadowoleni.