Podsumowanie Kongresu Nowej Mobilności

05.10.2023

Kongres Nowej Mobilności 2023 – o czym warto pamiętać.

Kongres Nowej Mobilności jest niezaprzeczalnie największym i najważniejszym wydarzeniem w Polsce, podczas którego cała branża nie tylko bierze udział w panelach dyskusyjnych czy spotyka się w strefie expo, ale przede wszystkim wspólnie opracowuje kluczowe cele, niezbędne do rozwoju elektromobilności w Polsce.

W tym roku nie zawiedliśmy się, a główne tematy obecne podczas niemalże każdej rozmowy dotyczyły:

„Siódemki dla elektromobilności”, czyli apelu adresowanego do sektora publicznego, mówiącego zarówno o współpracy biznesu z administracją publiczną, jak i o systemowych zmianach niezbędnych do rozwoju elektromobilności w Polsce.

AFIR-u – tematu wielokrotnie poruszanego i wywołującego społeczne poruszenie. Obowiązywanie ustawy rozpocznie się w kwietniu 2024 roku, więc pozostało coraz mniej czasu na wdrożenie założeń, szczególnie ze względu na brak rozwiniętej infrastruktury elektroenergetycznej, uniemożliwiającej instalację stacji ładowania szczególnie przy MOP-ach.

Rozwoju e-transportu ciężkiego w Polsce. Dotychczas rozwój sieci ładowania skupiał się na punktach ładowania o mniejszej mocy, a więc dedykowanych dla samochodów osobowych, teraz przyszedł moment, w którym stacje ładowania muszą zostać dostosowane dla #eHDV.

Rozwoju elektromobilności, ale nie tylko w kontekście rozbudowy sieci ładowania, ale również tworzenia i stosowania odpowiednich technologii (ze szczególnym naciskiem na inteligentne dzielenie mocy podczas ładowania), sektor bateryjny (którego Polska może być liderem), ale i dostosowanie regulacji prawnych obowiązujących w granicach naszego państwa (aktualnie posiadane regulacje nie odpowiadają stopniowi zaawansowania infrastruktury ładowania pojazdów). Są to czynniki, bez których sektor nie ulegnie zmianie, a dekarbonizacja jest przecież nie tylko celem dla prywatnych organizacji, ale i administracji publicznej.

Elektromobilności, która przede wszystkim kojarzy się z transportem samochodowym, a często zapominamy, że e-mobility to również autobusy, motocykle, rowery i hulajnogi. A to dopiero początek listy, bo co z maszynami poza drogowymi tj. pojazdy rolne, górnicze czy te używane na magazynach. Jest to kolejna gałąź do zaopiekowania przez dostawców związanych z elektromobilności, która wymaga wypracowania odpowiednich rozwiązań.

Stref Czystego Transportu – temat szeroko omawiany, szczególnie ze względu na obawy mieszkańców i turystów, którzy nie do końca rozumieją na czym polegać mają zasady związane z brakiem możliwości poruszania się po centrach miast. Co natomiast związane jest z brakiem kampanii edukacyjnych, konsultacji społecznych i wiedzy na temat SCT.

Promocje i aktualności

Bądź na bieżąco ze wszystkimi promocjami, nowymi stacjami oraz informacjami branżowymi. Dołącz do nas!

Zapisz się do newslettera
x